شرکت های تسهیلگر
    
تعداد بازدید: 683
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/2/18

شرکت های تسهیلگر درواقع شرکت هایی هستند که دارای گواهی نامه حرفه ای خدمات گردشگری سلامت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می باشند .

شرکت های تسهیلگر

 

شرکت های تسهیلگر درواقع شرکت هایی هستند که دارای گواهی نامه حرفه ای خدمات گردشگری سلامت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می باشند .
از جمله شرایط اخذ این مجوز داشتن مجوز بند ب در حوزه خدمات گردشگری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در حوزه فعالیت های درمانی مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی می باشد..
این شرکت ها ضمن قرارداد با انواع بیمارستان ها، پزشک ها و کلینیک های مختلف مورد تایید وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی ، فرایند جذب، ورود، اقامت، خدمات درمانی، همراهی و خدمات پس از درمان و ترانسفر بیمار را در چهارچوب مقررات کشور انجام میدهند.

رکت‌های تسهیلگری درواقع واسطه‌ای هستند برای ورود گردشگران خارجی و از قبل امکانات لازم را برای این سفر درمانی فراهم می نمایند.
فرایند ورود گردشگر سلامت به مقصد
شخص در کشور مبدا، پرونده پزشکی‌اش را تکمیل می‌کند و پزشک پرونده درخواستی برای ادامه درمان در کشوری دیگر را ضمیمه پرونده پزشکی می‌کند.
بیمار به یکی از شرکت‌های تسهیلگر مراجعه می‌کند و پرونده پزشکی‌اش را در اختیار آنان قرار می‌دهد تا هم مشاوره پزشکی بدهند، هم کشور و شهر مقصد را پیشنهاد دهند و هزینه درمان و برنامه‌ریزی اقامت در کشور مقصد را برایش ارزیابی کنند.
پس از توافق، فرد آماده سفر به کشور مقصد می‌شود. شرکت تسهیلگر در تمام مراحل سفر بیمار را همراهی می‌کند و تقریبا تمام کارهای سفر، از اخذ ویزای درمانی، خرید بلیط و رزرو هتل گرفته تا فرایند پذیرش و استقرار در بیمارستان را برایش انجام می‌دهد.
فرد پس از ورود و اقامت در کشور مقصد به بیمارستان راهنمایی می‌شود و شرکت تسهیلگر همه امور درمانی او را با بیمارستان هماهنگ و او را به خوبی راهنمایی می‌کند.
ممکن است در برنامه‌های شرکت تسهیلگر دیده شده باشد که پس از همراهی بیمار در درمان و طی شدن مراحل نقاهت، او را به یک سفر سیاحتی یا تندرستی در کشور مقصد ببرند تا فرآیند گردشگری او هم تکمیل شود.
پس از بازگشت بیمار به کشور خودش، باز هم در بازه‌های زمانی مناسب، وضعیت سلامت بیمار از طریق شرکت تسهیلگر پیگیری می‌شود تا بیمار از سلامت خود اطمینان حاصل کند و کوچکترین نگرانی در این خصوص نداشته باشد.
ویزای درمانی ایران برای گردشگران سلامت
وزارت امور خارجه ایران هم با توجه به تحولات اخیر در حوزه گردشگری سلامت، ویزای درمانی را هم طراحی کرده و به گردشگران سلامت خارجی، ارائه می‌کند. معمولا مدارک زیر برای اخذ ویزای درمانی ایران لازم است:

 

مشخصات هویتی کامل بیمار
آدرس و تلفن منزل بیمار
شماره تلفن همراه بیمار
مدت زمان اقامت در ایران
محل اقامت در ایران
تاریخ حضور در ایران
محل اخذ روادید (کدام کشور یا شهر)
مشخصات میزبان ایرانی (شخص یا هتل)
آدرس میزبان در ایران
تلفن میزبان در ایران
نام و نام خانوادگی میزبان
شغل میزبان، به این معنا که آیا میزبان شخص است یا شرکت تسهیلگر یا هتل
نام پدر میزبان (برای میزبان‌های شخصی)
کد ملی و تاریخ تولد کامل میزبان (در صورتی که میزبان شخص باشد)
تصویر پاسپورت بیمار
عکس پرسنلی بیمار
نامه رسمی از بیمارستان پذیرنده
نامه از پزشک معالج
رزومه فارسی و انگلیسی
نکته بسیار مهم در ویزای درمانی آن است که وزارت خارجه تنها نامه‌هایی را می‌پذیرد که از بیمارستان‌های مورد تایید برای پذیرش گردشگر سلامت صادر شده باشد.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.